ثبت شرکت در آلمان
نوشته شده توسط : ali

کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که تمایل به حضور در بازار بین المللی آلمان را دارند می توانند بطور رسمی صاحب شرکت در آلمان گردند. از ویژگی های بارز شرکت آلمانی این می باشد که نیاز به سهامدار آلمانی نیست و متقاضی می تواند مالکیت تمام سهام شرکت را داشته باشد .

اول باید نام شرکت را در اتاق صنعت و تجارت محلی ثبت کنید سپس باید به دفتر اسناد و مدارک رسمی و اساسنامه انجمن مراجعه کنید. این مراحل مربوط به راه اندازی یک شرکت تجاری یا صنعتی با بیش از 50 کارمند و سرمایه اولیه 10 برابر درآمد ناخالص ملی سرانه اقتصادی (GNI) است.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

هر کسی – بدون در نظر گرفتن ملیت یا محل زندگی – می تواند در آلمان به تجارت بپردازد. در آلمان محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری و تعداد سرمایه گذاران وجود ندارد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند به عنوان شرکت سهامی، شرکا، یا فعالیت تجاری مناسب ترین فرم قانونی ثبت شرکت را از طریق دفتر مستقر در آلمان انتخاب کنند. به هر حال مراحل ثبت شرکت در کشور آلمان به طور کامل مشخص گردیده و بسیار آسان می باشد.

به طور کلی معیار های تعیین انتخاب فرم قانونی به کار تعیین شده برای سرمایه گزاران، مسوولیت و شرایط مالیاتی بستگی دارد.

ساختار ابتدایی تمامی شرکت ها توسط قانون مشروح شده است که پیشبینی ها و اطمینان قانونی را بالا می برد. قوانین مشابه شامل کارآفرینان خارجی و داخلی می شود.

نحوه ی ثبت نمودن شرکت در کشور آلمان

در آلمان نیز مانند کشورهای دیگر انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارند.راحت ترین و بهترین نوع این شرکت ها برای ثبت شرکت های با مسولیت محدود GMBHهستند.

امروزه روتین ترین و پرمصرف ترین فرم قانونی شرکت ها مسولیت محدود است.یکی دیگر از ویژگی های مثبت این پروسه ساده بودن و روند سریع این نوع شرکت هاست.

 

 

شرکت های مسولیت محدود میتوانند توسط چند شخص ثبت شوند.حداکثر تعداد نفرات در این شرکت ها ۳ نفر میباشد و یک نفر نیز میتواند به عنوان مدیر معرفی گردد.تمامی این افراد باید در یک محضر معتبر ابتدا به عنوان شریک معرفی گردند.

یک شرکت GMBHتوسط مدیر عامل خود ارایه و معرفی میگردد.در این نوع شرکت حداقل میبایست ۱ مدیرعامل وجود داشته باشد.که این شخص حتما نبایست سهامدار و یا یک شخص آلمانی باشد.همچنین سهامداران نیز میتوانند در اداره ی این شرکت تاثیر داشته باشند.

برای اینکه شرکت ثبتی دارای اعتبار باشد  حتما بایدثبت تجاری شود.بدین منظور نام این شرکت حتما باید  در (Handelsregister) ثبت شود.تمامی مدیران عامل(Geschäftsführer) میبایست مدارک ثبت شده در دفتر ثبت تجاری و اقتصادی را شخصا امضا کنند.

نام شرکت حتما میبایست برگرفته از زمینه ی کاری و یا اهداف شرکت و یا نام سهامداران شرکت باشد.و حتما باید دارای ضمیمه ی مسولیت محدود باشد.

بعد از اینکه پرونده در دفتر ثبت تجاری و اقتصادی ثبت شد.شرکت وجهه ی قانونی پیدا میکند.بعد از این مرحله شرکت میبایست در اداره ی تجارت محلی نیز ثبت شود.

سهم ها در این نوع شرکت ها نمیتوانند دارای گواهی باشند(مانند اوراق بهادار) و همینطور نمیتوانند این سهم ها وارد بازار بورس شوند.هر چند میتوانند دارای گواهی رسمی باشند.

شرکت های سهامی عام(Aktiengesellschaft (AG)

این نوع از شرکت ها معمولا مناسب تازه واردان به عرصه ی بیزینس جهانی نیست و به افرادی که برای اولین بار وارد بازارهای جهانی میشوند توصیه میشود ابتدا از شرکت های با مسولیت محدود شروع کنند.

در شرکت های سهامی عام در ابتدا نیاز به ۵ عضو میباشد.حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس این نوع شرکت ها ۵۰٫۰۰۰ یورو میباشد.سهم های اولیه ی این نوع شرکت ها نیز باید از ابتدا ثبت در بازار بورس شوند.اساسنا مه ی اولیه ی این شرکت ها باید در دادگاه و یا در دفترخانه  اسناد رسمی ثبت شود.

مراحل ثبت در دفاتر تجاری و همینطور اداره ی تجارت محلی نیز مانند مراحل شرکت های با مسولیت محدود میباشد.

نام این گونه شرکت ها نیز معمولا از اهداف تجاری شرکت گرفته میشود.

 

مزایا ثبت شرکت در آلمان:

1.دریافت اقامت دائم

2.تجارت آزاد با سراسر دنیا

3.افتتاح حساب بانکی تجاری در سراسر اروپا

4.استفاده از سوپسیتهای ویژه

مراحل ثبت شرکت در آلمان:

1.وکالت نامه

2.عقد قرارداد

3.درخواست اقامت بلند مدت و تعین وقت سفارت

4.آماده سازی طرح اقتصادی تجاری

5.دریافت تائیدیه از اداره بازرگانی

6.مراجعه به سفارت آلمان در کشور متقاضی

7.دریافت اقامت (ویزای نوع D)

8.انجام امور مربوط به GmbH

9.انجام امور مربوط به اداره بازرگانی و مالیات





:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: